Friday, April 3, 2015

Mathematical Madhouse


МАТЕМАТИЧКИ ТРИКОВИ

Во овој број на Mαthemαticαl Mαdhouse дознаваме како може лесно да ни помогнат нашите раце да множиме со 6, 7, 8 и 9.
Погледнете ја следната слики и научите! ;)

Се надевевам дека сега, откако ја погледнавте сликата свативте како се прави тоа. 
КРАТКО ОБЈАСНУВАЊЕ: 
Ги нумерираме петте прсти од двете раце како што е покажано на сликата. Ги допираме двата прста кои сакаме да ги помножиме. Останатите прсти кои се над овие два прста од левата рака ги множиме со останатите прсти над овие два прста од десната рака. Тоа ни е цифрата на единиците. Овие два прста заедно со прстите под нив ги собираме и ќе ја добиеме цифрата на десетките. 
Јас ја разгледав сликата, пробав и научив!
Направете го истото и вие. Верувајте ми дека многу ќе ви користи!

ИСТОРИСКИ МАТЕМАТИЧАР

Во овој број ќе дознаеме кој е Џон Вен и што бил тој. Прочитајте ги следните неколку факти за него и научете кој всушност е Џон.


- Неговото целосно име е Џон Арчибал Вен.
- Роден е на 4 август, 1834 година во Јоркшир, а умрел на 4 април 1923 година во Кембриџ.
- Џон бил англиски логичар и филозоф.
- Тој е познат по тоа што го измислил дијаграмот за претставување на множевствата, кај нас познат како Венов Дијаграм.
- Исто така Џон направил значаен придонес во сиболичката логика (математичката логика) и теоријата на веројатноста.

ДОЗНАВАМЕ НЕШТО +

Денес ќе зборуваме за „Архимедовиот стомакион“. Па ајде да видиме што ќе научиме +

Во 1941-та, математичарот Г.Х. Харди напиша дека "Архимед ќе се памети а драмскиот писател Есхил ќе се заборави, бидејќи јазиците изумираат а математичките идеи живеат вечно." И навистина, старогрчкиот математичар се смета за еден од најголемите научници во антиката. Во 2002-та, математичкиот историчар, Ревиел Нец, на поинаков начин ја виде архимедовата работа со сложувалки, позната како "Стомакион." 
Проучувајќи ги древните списи, Нец сфати дека загатката спаѓа во комбинаторика, математичка гранка која што проучува на колку начини еден проблем може да се реши. Задачата на "стомакионот" е да се одреди на колку начини можат да се спојат 14 облици од сложувалка, така што ќе добиете квадрат. Во 2003-та математичарите го најдоа решението: 17.152 начини.




МАТЕМАТИЧКИ ФАКТИ

Во овој број се запознаваме со следниот факт:
„Има толку парни броеви колку што има и природни броеви.“
Wow :o Тоа навистина е вистинито, колку и да звучи невозмжно.
Како?
Парни броеви се 2, 4, 6, 8, 10... Но овие бреви не се единствените парни броеви кои постојат. Исто така, и нивните спротивни броеви -2, -4, -6, -8, -10... се парни бреви. Значи тука влегуваат пола од позитивните како и пола од негативните броеви. Што значи, дека оваа група е 2/4 од вкупните броеви. Но што е со природните броеви?
Природните броеви се всушност позитивните броеви, како што се 1, 2, 3, 4, 5,... Оваа група броеви е 1/2 од вкупно сите броеви. Рековме дека парните броеви се 2/4 од вкупните броеви. Би требало веќе да ни е познато дека 2/4=1/2, па значи, има еднаков број на парни и природни броеви.


МАТЕМАТИЧКИ СМЕШКИ

За овој број спремив еден навистина интересен виц. Се надевам дека сите ќе го разберете.
Појаснување: Равенка е броен израз со едно непознато. 
(за тие што незнаат)

Попладне е. Часовите уште траат. Плавуша е на училиште. Моментално има час по математика. Наставникот на таблата запишува една равенка: х+2=8 и прашува:
„Па ученици, кој ќе го најде х?“
„Јас, јас, јас“ - свика одеднаш плавуша
„Ох, супер! Ајде плавуша, повели на табла“
Плавуша стана од свето место и се упати кон таблата. Ја крена раката и почна да покажува со прстот на она место каде што наставникот веќе го напишал х.
„Еве го, еве го, еве го...“ - свика плавуша

Па дечки, се надевам дека го свативте вицот. Наставникот всушност барал кој ќе го најде решението на х, т.е. кој број е х, но сепак, тој одлучно си се изразил. Плавуша, како плавуша...помислила дека треба да го покаже х на местот каде што е напишан. 
Сепак, не мора да значи дека сите плавуши грешат. Најчесто, тоа е само во вицовите.

ПРИКАЗНА ЗА БРОЕВИТЕ

Можеме ли да замислиме колку е голем бројот 1.000.000? Wow, па тоа навистина е многу голем број, иако зафаќа многу малку место. Прочитајте ја следната приказна и размислете добро колкав е голем овој број.

Замислете една колона од ученици застанати еден зад друг. Да речеме дека секој два ученика зафаќаат по 1 метро. Значи, сите вкупно зафаќаат околу 500 километри. Охоо, па тоа е редица долга отприлика од Охрид до Београд. Кога би го поминувале ова растојание со автомобил, со нормална брзина би ви требало околу 7-8 часа за да стигните до целта. 

Ќе речете не е можно да е толкав број, но ете, толкав е. Успеавте да замислите? 

ЗАГАТКА

И за крај, една мала релаксација. Превземете ја следната слика и обидете се да го решите ова судоку, а вашите решенија испратете ми ги на chat. 



Ве сака, админката Тиna ♥